ZetZu
Tack tack! Jo jag fick en känsla av att det här inte var publikens val

ljudet lät ju också riktigt dåligt... Nu får man tycka precis hur man vill och jag hade nog röstat på
beautiful breakdown som vinnare, vilken tyckte du var bäst?. Personligen tycker jag inte att den (Refade) är så jätte mainstream då AMVn inte handlar om tidsresor etc. och har en egen story.
Jag ska lägga dina tips på minnet och kolla upp den där encodingen. Ursprungsmaterialet är från DVD och det ser lite utsuddat ut för att jag inte använde så mycket sharpening i avisynth, skulle ha kunnat göra det skarpare men jag gillade hur det såg ut (filen blev ju liten också)

. Den där frameblendingen du pratar om kan jag se på ursprungs DVDn också. När jag körde ut AMVn som progresiv såg den jättekonstig ut så jag körde interlaced som jag sedan tog bort det mesta utav med avisynth. Jag trodde också att PAL hade en framerate på 25fps!?.
Det hära med
aspect ratio problem, menar du hur "utsträckt" videon är? Isåfall ska den vara rätt för DVDn är i 16:9 vilket AMVn ska vara i också.
Jag ser värkligen fram emot ditt svar, som du kanske har märkt är jag ganska grön vad gäller sådana här saker.
kireblue
Thank you! The plot took quite some time to think up and making it vague but still comprehensible was one of the bigger challanges i faced. Verdandi (Belldandy) has her role and I'm confident you can figure it out (think "angel"

). Lains apearence is also part of the plot but only I can possibly know how she fits in

.
Using the time counters to express something different than timeleaps etc. was gr8 fun and I found out that "syncing" slightly after or earlier than what would be normal (or not syncing at all) made the cuts more interesting.
To me the ending is extremely important to the story of the AMV. She comes to a closure with her issues, there's a way out of it. Life moves along and she know how to tackle it. It's clear but still vague in nature.