The Otakon 2011 Thread

This forum is for the announcement and discussion of anime music video contests.

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby Honou_Miko » Sun Jul 31, 2011 8:08 am

Congrats to the winners!
As far as runtimes go, I think I need to find a happy middle between this year's 1:53 and last year's 10:13, yeah? :uhoh: One of those things that you don't realize until it's shown to other people that there is NO time to react. Bahhh.
Also, I feel like most Hetalia fans are too young to know the South Park Movie, which makes me feel old.

...Did anyone catch my little nod to Otaku Outpost's "One Day More" video? :P
AKA CurryMuttonPizza
User avatar
Honou_Miko
 
Joined: 14 Jun 2003

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby l33tmeatwad » Sun Jul 31, 2011 9:12 am

:)
Sites: Website | Facebook | Twitter | YouTube
Guides & Scripts: AMV 101 | AviSynth 101 | Anime Upscale
PixelBlended Studios: Website | Facebook | Tumblr | Twitter | YouTube
User avatar
l33tmeatwad
 
Joined: 16 Feb 2005
Location: Charleston, SC
Status: Trolling

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby Davis 51 » Sun Jul 31, 2011 2:10 pm

irriadin wrote:Romance/Sentimental:

1st Place - Maya and Company by Kireblue


Congrats to Kireblue! If I wasn't competing against you, I probably would have voted for yours!

Runner-Up - Farewell, Satoshi Kon by Under The Box Productions


Also, yay! :)

Overall, a fun contest this year. I did enjoy last years a bit better, but only by a bit. I did feel like the comedy should be renamed "Comedy/Musical," since it tends to attract musical parodies, like the South Park one and "Be Our Guest." (though I did enjoy both of those).

Congrats to all the other winners as well, and thank you Vic for having such awesome DVD prizes! I intend to make full use of that Netstream card as well. :awesome:

I'll be posting my feelings on individual videos that I found exceptional sometime later today. Right now...sleep.
Under The Box Productions is my studio.
My youtube page is: http://www.youtube.com/user/UnderTheBoxProduct
User avatar
Davis 51
 
Joined: 15 Feb 2004
Status: Under The Box Productions

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby LopezAMV » Sun Jul 31, 2011 4:45 pm

Hey Vic,
I sincerely apologize for not being able to fix my entry on time and of course to the unfortunate editor whose name wasn't placed on the ballots.
This should have been more than enough time to replace the footage but this whole mess came at a bad time. I worked 12 hour days all last week (7/18 - 7/22) and that was supposed to be the end of it...then I was to have the weekend off and resume with a normal 8-hour schedule. But as luck would have it some very intelligent people ( :? ) messed up at the job site and we were called in to do a little damage control, so my schedule went from 12 hours a day to 14-18 a day and I lost my only off-days =l
As you can imagine this left me with barely any time to rest, let alone time to edit. So I did what I could and scrapped together a mediocre edit and planned to send it to a friend of mine on Thursday night with the hopes that she might be able to deliver it to you first thing Friday morning...but by the time I finished it was already 4am and I was to leave for work at 5 (fml). And wouldn't you know it my connection decided to slow down at the worst time imaginable and I wasn't able to send it to her on time :cry:
So back to the apologies- I realize you must have had quite the headache cause of this whole mess so I apologize for any (and all) inconveniences I may have caused.

Oh and congrats to all the winners.
User avatar
LopezAMV
 
Joined: 20 Jan 2009
Location: Texas
Status: ._.

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby kireblue » Sun Jul 31, 2011 6:34 pm

Davis 51 wrote:
irriadin wrote:Romance/Sentimental:

1st Place - Maya and Company by Kireblue


Congrats to Kireblue! If I wasn't competing against you, I probably would have voted for yours!

I think that I can say the same thing about your video. It really was a nice tribute.
Image
MomoCon AMV Exhibitions Director
Seishun Con Fan Media Director
User avatar
kireblue
 
Joined: 06 Mar 2007
Location: Atlanta, Georgia

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby BasharOfTheAges » Sun Jul 31, 2011 6:41 pm

How did Iron Editor go?
User avatar
BasharOfTheAges
Just zis guy, you know?
 
Joined: 14 Sep 2004
Location: Merrimack, NH
Status: Extreeeeeeeeeme

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby -Corsair- » Sun Jul 31, 2011 6:56 pm

BasharOfTheAges wrote:How did Iron Editor go?


Chris Brown beat Rihanna haha. Although honestly, it went very well and Scintilla did a great job MCing. T'was awesome getting to meet so many editors too!
User avatar
-Corsair-
 
Joined: 09 Nov 2008

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby Hagaren Viper » Sun Jul 31, 2011 7:45 pm

irriadin wrote:Comedy:

1st Place - Evangelion 0.22 - Shinji does (Not) Mean Business by Pixelblended Studios
Runner-Up - Ouran Host Club Welcomes You! by Hagaren Viper

Woo! Congrats to all the winners! I like how Eva gets into more Comedy vids that anything, haha.
ImageImage
ImageImage
User avatar
Hagaren Viper
 
Joined: 19 Aug 2005
Location: I dont wanna edit
Status: Just wanna play Persona 4Ever

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby irriadin » Sun Jul 31, 2011 8:07 pm

-Corsair- wrote:
BasharOfTheAges wrote:How did Iron Editor go?


Chris Brown beat Rihanna haha. Although honestly, it went very well and Scintilla did a great job MCing. T'was awesome getting to meet so many editors too!


Damn, now I feel like I missed out on meeting everyone. Where were you in Iron Editor? The middle row?
User avatar
irriadin
BUBBLES!
 
Joined: 07 Jun 2005
Location: PA
Status: I fight for my friends

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby -Corsair- » Sun Jul 31, 2011 8:33 pm

irriadin wrote:
-Corsair- wrote:
BasharOfTheAges wrote:How did Iron Editor go?


Chris Brown beat Rihanna haha. Although honestly, it went very well and Scintilla did a great job MCing. T'was awesome getting to meet so many editors too!


Damn, now I feel like I missed out on meeting everyone. Where were you in Iron Editor? The middle row?


Middle column, front row. With all the Youtubers haha
User avatar
-Corsair-
 
Joined: 09 Nov 2008

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby irriadin » Sun Jul 31, 2011 8:49 pm

-Corsair- wrote:Middle column, front row. With all the Youtubers haha


Nice. I showed up a little too late for the primetime seats. I loved your video, btw... I had a really tough time choosing between it and "Business Time."
User avatar
irriadin
BUBBLES!
 
Joined: 07 Jun 2005
Location: PA
Status: I fight for my friends

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby Cyanna » Sun Jul 31, 2011 8:57 pm

irriadin wrote:
-Corsair- wrote:Middle column, front row. With all the Youtubers haha


Nice. I showed up a little too late for the primetime seats. I loved your video, btw... I had a really tough time choosing between it and "Business Time."


Ugh me too. I tried to solve that problem by voting one for Best Comedy and the other for Best in Show. :P
ImageImage
User avatar
Cyanna
 
Joined: 06 May 2003
Location: New Jersey

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby l33tmeatwad » Sun Jul 31, 2011 9:08 pm

-Corsair- wrote:
BasharOfTheAges wrote:How did Iron Editor go?


Chris Brown beat Rihanna haha. Although honestly, it went very well and Scintilla did a great job MCing. T'was awesome getting to meet so many editors too!

What showing were you at for the AMV Contest Corsair? I really enjoyed your video btw (I had actually already seen it on youtube and showed it to a few ppl, really impressive :)!)

Hmm...I hope the videos for iron editor get posted soon, I wished I could have stayed to the end of iron editor, but due to scheduling snapxynith and myself had to split to go setup AMV 101 right after I picked up the trophies our video got. Was an honor to win both Best in Show and Comedy, and it also made it easier on snap and myself to share, lol...As the head of that video project the trophies got to spend one night together in my room before getting split up, lol...

I have to say it was a bunch of spectacular videos in the contest and I enjoyed the contest very much. Congratulations to all the other winners, real awesome job!
Sites: Website | Facebook | Twitter | YouTube
Guides & Scripts: AMV 101 | AviSynth 101 | Anime Upscale
PixelBlended Studios: Website | Facebook | Tumblr | Twitter | YouTube
User avatar
l33tmeatwad
 
Joined: 16 Feb 2005
Location: Charleston, SC
Status: Trolling

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby kireblue » Sun Jul 31, 2011 9:20 pm

irriadin wrote:Unofficial list of the winners:

Trailer/Parody:

1st Place - Stupid AMV Title by Lucia Studios

I finally watched this video. I was really hoping to be the first person to use that audio in a AMV. Oh well. My idea is kinda similar, but I'm gonna go ahead and make my AMV anyway.
Image
MomoCon AMV Exhibitions Director
Seishun Con Fan Media Director
User avatar
kireblue
 
Joined: 06 Mar 2007
Location: Atlanta, Georgia

Re: The Otakon 2011 Thread

Postby MycathatesyouAMV » Sun Jul 31, 2011 10:06 pm

Awesome Con guys. Some cool finalists to watch. Had a very fun time meeting some editors in person. Can't wait till next year.

IT'S BUSINESS TIME!
Talk to me on skypes and stuffs: Mycathatesyou0000
User avatar
MycathatesyouAMV
Based Dicknugget
 
Joined: 06 Feb 2007
Location: Pittsburgh
Status: Looking for candy

PreviousNext

Return to AMV Contests

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests