song but no anime can somebody help

This forum is for the sharing of AMV ideas and for help finding clips in anime to use in AMVs.

song but no anime can somebody help

Postby Lyfecell » Tue Jul 23, 2002 2:23 am

yo i got an idea for a DJ Honda ft. Mos Def- Travellin Man what anime/animes would prolly go good with it?
Lyfecell
 
Joined: 23 Jul 2002

Postby rurouni_trelane » Mon Aug 12, 2002 10:53 am

I don't know the song, but judging by the title you might want to try Golden Boy or Ranma (footage of Ryoga).
Image
I believe in equality of the sexes and all, but hey, I likes boobs.
User avatar
rurouni_trelane
 
Joined: 30 Dec 2001
Location: FBI custody... they're back! oh shi

Postby ForgottenMemories » Wed Aug 14, 2002 8:23 pm

Perhaps u may wanna try Trigun (i'm just judging by the title)
*!*Forgotten Memories Productions*!*
-^-sometimes we must forget our past... so that we may remember our future-^-
ForgottenMemories
 
Joined: 14 Aug 2002
Location: USA

Postby Sunde und Schuld » Wed Aug 21, 2002 10:09 am

Never heard the song, but if you want to do a comedy, you might go with Photon - The Idiot Adventures. I think that's the proper title. It's by the creators of the Tenchi series. rather silly anime, but it is available in its entirety on one DVD and sounds like it might fit your song based on the title.
<i>Sunde und Schuld </i>

"Mmm... Did you know? People's thoughts taste like honey...."
User avatar
Sunde und Schuld
 
Joined: 21 Aug 2002
Location: Orlando

Postby artfreak13 » Tue Aug 27, 2002 10:59 pm

vandread or FLCL seems fitting enough
AOL discs.... just chuck 'em
User avatar
artfreak13
 
Joined: 10 Sep 2001
Location: in a basement, PA

Postby RichLather » Wed Aug 28, 2002 2:49 pm

Somehow, I do not think any of the above would work here, unless you cut off the second verse.


Lyrics

Intro:
yeah yo yo what time the plane leavin?
ahhh alright, i see you at the airport
*samples of "r-r-r-r-rock on"*
Chorus:
Memories don't live like people do
They always remember you
Whether things are good or bad, its just the memories
Memories don't live like people do-o
Baby don't forget me, I'm a travellin' man
Movin through places, space and time
Gotta lotta things i got to do
God willin' I'm comin back to you
My baby boo
I'm a travellin' man
Movin through places, space and time(space and tiiiime)
Gotta lotta things i got to do
But God willin' I'm comin back to you
Baby boo
I'm leavin
Verse 1:
Well go 'head and leave
The call heard 'round the world from the wives of MC's
These cats is playin all that half a pound
A garment bag we snatch it down
Ain't got the state but we could prob'ly run a blacker town
Scenarios like this is tear jerkers
For the modern MC I ain't a blue collar worker
'Cuz this thing called rhymin' no different from coal minin'
We both on assignment to unearth the diamond
When you start climbin'
And then I start shinin'
You be strugglin' and strivin'
And they think you prime-timin'
Matain and keep silence make note and observation
This confrontation
This is the daily operation
A concentration
Stay focused on my ?dissertation?
'Bout to reach my destination with the balls of hesitation
Baby make the preperation 'cuz this ain't no recreation
This is Pro Ball!
And we lettin you know y'all
At the show y'all
Doin' this for dough y'all
Get the phone call
And I'm ready to blow y'all
'Bout to go y'all
Been a pleasure to know y'all
And I'm lettin' you know that...
Chorus:
Memories don't live like people do
They always remember you
Wether things are good or bad, its just the memories
Memories don't live like people do-o
Baby don't forget me, I'm a travellin' man
Movin through places, space and time
Gotta lotta things i got to do
G-d willin I'm comin back to you
My baby boo
I'm a travellin' man
Movin through places, space and time(space and tiiiime)
Gotta lotta things i got to do
But in time I'm comin back to you
Baby boo
I'm leavin

Verse 2:
But God willin' I'll be back home
To drop these heavy ass bags up off my backbone
Around the world with a catalog of rap songs
My baby girl is walkin, been away for that long
But no you haven't well least that's how it seem to me
My home town is like a whole different scenery
The old timers on the stoop leaning leisurely
The new jacks up in the bar smokin greenery
Easily taken for granted when you up in it but its sweet scented
When you been down for a minute
Move around city damage
Break it down with the vintage
The innovative
Classical B-Boy image
Collect the winners
'Cuz thats the reason that we came here
This thing is not a game here
The fortune not the fame here
From New York to the ?Cakalaks?
Cali in the Caddilacs
Chicago know we innovate
Infiltrate Virginia State
DC make me say your name
Philly know we penatrate
Georgia make us generate
Like suns as they create the pace
They celebrate to my jams in foreign lands
Even your mans in Japan know who I am
Innocent, like everybody out in Nippon
Say ichiban, may God have well where your getting from
Phenomenom, 'scuse me that's a phone call
Its the show y'all
Tryin' to get this dough y'all
'Bout to blow y'all
Been a pleasure to know y'all
And I'm lettin' you know that...
Chorus:
Memories don't live like people do
They always remember you
Wether things are good or bad, its just the memories
Memories don't live like people do-o
Baby don't forget me, I'm a travellin' man
Movin through places, space and time
Gotta lotta things i got to do
But in time I'm comin back to you
My baby boo
I'm a travellin' man
Movin through places, space and time(space and tiiiime)
Gotta lotta things i got to do
But G-d willin I'm comin back to you
Back to you
I'm leeaaavvvvinnn'!
I'll be back to you
I'm leeaaavvvvinnn'!
I'll be back to you
All over the world we go
DC all over the world we go
VA all over the world we go
The ?Cakalaks? all over the world we go
London all over the world we go
Japan we go over the world we go
Paris we go over the world we go
(Beat playing in background and samples of
*samples of "r-r-r-rock on"*)
1-2, 1-2...All aboard!
User avatar
RichLather
 
Joined: 15 May 2001
Location: Lancaster, OH Position: One of the Elder Statesmen of the .org

Postby RichLather » Wed Aug 28, 2002 2:50 pm

See, you can't go by the song title alone. You need the lyrics to determine if it'll work!
User avatar
RichLather
 
Joined: 15 May 2001
Location: Lancaster, OH Position: One of the Elder Statesmen of the .org

Postby artfreak13 » Thu Aug 29, 2002 10:28 pm

hey what about goldenboy?
AOL discs.... just chuck 'em
User avatar
artfreak13
 
Joined: 10 Sep 2001
Location: in a basement, PA

Postby Aneino_Kaijin » Tue Sep 03, 2002 9:26 am

Vision of Escaflowne?
Always looking for the next bad idea.
Pandora's Box | Paralysis in Motion
User avatar
Aneino_Kaijin
 
Joined: 31 May 2002
Location: NY

Postby RichLather » Tue Sep 03, 2002 2:29 pm

I reiterate: only if the second verse is cut off completely.
User avatar
RichLather
 
Joined: 15 May 2001
Location: Lancaster, OH Position: One of the Elder Statesmen of the .org

Postby Kai Stromler » Tue Sep 03, 2002 2:43 pm

But what about one of the Con Docs (or several) interspersed with various footage? Sure, it'd be heavy on the community fan-service, and absolutely inaccessible to someone who doesn't know who the people pictured are, but it could happen as a video.

There's no idea that will never work. What works, or works well, is dependent solely on the creator's creativity and work ethic. Find ing the combo that works can be tough, but it always exists.

--Kai
Shin Hatsubai is a Premiere-free studio. Insomni-Ack is habitually worthless.
Death... is Just The Beginning | so essentially it works like bacon
Coelem - Tenebral Presence single now freely available
User avatar
Kai Stromler
 
Joined: 12 Jul 2002
Location: back in the USSA

Postby RichLather » Tue Sep 03, 2002 2:49 pm

"Con Docs"? Please explain.

And, in my opinion, even acknowledging that something may be "absolutely inaccessible " marks the idea as not being a very good one for a community as large as this, and especially for convention contest crowds.

By all means, attempt it. But don't post it here and expect me to like it if I don't get the meaning. :twisted:
User avatar
RichLather
 
Joined: 15 May 2001
Location: Lancaster, OH Position: One of the Elder Statesmen of the .org

Postby Kai Stromler » Tue Sep 03, 2002 3:33 pm

RichLather wrote:"Con Docs"? Please explain.


See this thread:

http://www.animemusicvideos.org/phpBB/v ... php?t=2159

for more information. Basically, Machine (of MindWarp) and the guys from Random Variable Prod. have a habit of taking a video camera to conventions and doing these documentaries, covering the convention with the emphasis on the AMV scene. This might be able to cover the second verse, which IS rather troublesome.

I didn't say it was a particularly GOOD idea, just one that could be workable. Yeah, accessibility is an issue, but it might make a nice companion piece to the current Con Docs, or work slightly less well in convention exhibition.

I aint doing it, tho. I've got a year's worth of work and then some in my to-do list already.

--Kai
Shin Hatsubai is a Premiere-free studio. Insomni-Ack is habitually worthless.
Death... is Just The Beginning | so essentially it works like bacon
Coelem - Tenebral Presence single now freely available
User avatar
Kai Stromler
 
Joined: 12 Jul 2002
Location: back in the USSA

Postby Aneino_Kaijin » Fri Sep 06, 2002 12:00 pm

Actually, the more I read that second verse, the more I think Trigun might fit nicely. Can think of several syncs off the top of my head, and I've only seen the series through once.
Always looking for the next bad idea.
Pandora's Box | Paralysis in Motion
User avatar
Aneino_Kaijin
 
Joined: 31 May 2002
Location: NY


Return to AMV Suggestions

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest